Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

6MC a 6RC hlásí nástup

Nové řady traktorů 6MC a 6RC jsou horkou novinkou pro rok 2014. Jsou vyráběny ve třech modelech o výkonech 90, 100 a 110 koní a jejich vznik a konstrukce ovlivnily především nové požadavky zákazníků, které byly zjišťovány intenzivní analýzou trhu a výzkumy v několika zemích a po několik let.

 

A jak analýzy dopadly? V grafu jsou procentuálně vyjádřeny preference zákazníků a přesně podle nich vznikly řady 6MC a 6RC. Jsou snadno ovladatelné, spolehlivé, kompaktní, výkonné a díky rozlišení M a R i příznivé v poměru výbava/cena. Cílovými zákazníky jsou střední farmáři s rostlinnou výrobou, chovatelé skotu, ale i farmáři smíšení a specializovaní – traktory lze využít v polních pracích, dopravě, při sklizni pícnin i při práci s čelním nakladačem.

Motor

V obou řadách je nový motor John Deere PowerTech, který nabízí lepší charakteristiky oproti předchozím řadám ve stejné výkonové třídě a zároveň je ověřený v řadách 6M a 6R – od kterých se liší hlavně použitým turbodmychadlem. V řadách 6MC a RC je místo turba s variabilní geometrií otáček použito turbo wastegate, které reguluje zvýšení tlaku přepuštěním nadbytečných výfukových plynů za turbínu při vyšších otáčkách motoru, kdy není zvýšený tlak požadován.  Tím se udržuje pružná odezva.

Obě řady mají tři motory o výkonech 90, 100 a 110 koní a obě řady také mají čtyři válce a na každý válec pak čtyři ventily. Vstřikování CommonRail je dnes již samozřejmostí a systém vnější recirkulace spalin spolu s filtrem pevných částic. Nádrž paliva je na 205 litrů. A jak to vypadá se spotřebou? Dle oficiálních testů OECD Nebraska mají nové motory John Deere až o 19% nižší spotřebu.

Převodovky

U řady MC je osvědčená převodovka PowerQuad s rychlostními stupni 16/16 nebo 24/24, která nabízí jednoduchou obsluhu pomocí jediné páky a řazení se spojkovým tlačítkem. U řady RC je nabídka rozšířena ještě na převodovku AutoQuad, které umožňují automatické řazení stupňů v rámci skupiny a funkci EcoShift, která snižuje otáčky při dosažení maximální rychlosti – to znamená úsporu paliva a snížení emisí. Všechny převodovky mají levostranný reverzor, lze rovněž vybavit traktor převodovkou s plazivými rychlostmi.

Kabina

Jednou z hlavních novinek v kabinách těchto řad je skvělý výhled v rozsahu až 320 stupňů a to i s nasazeným čelním nakladačem díky velkému střešnímu oknu. Další novinkou je i snížená kabina 6MC pro lepší přístup do menších prostorů. Nový design dostala přístrojová deska, kde se nachází analogové i digitální přístroje s dotykovým ovládáním. Samozřejmostí je kvalitní zpracování ovládacích prvků, které jsou o něco lépe logicky poskládané a vyhovují té nejpřísnější ergonomii. V nabídce jsou i volitelná sedadla, ať už zákazník žádá mechanické nebo pneumatické odpružení a polní kancelář.

 

 Hydraulika

Již ve standardní výbavě má 6RC hydraulický systém s kompenzací tlaku a průtoku s průtokem 80 l/min, zvolit lze však i průtok 114 l/min. Traktory lze vybavit až čtyřmi hydraulickými okruhy a rovněž je v nabídce přídavná nádrž oleje. Vývodový hřídel je k dispozici v provedení 540/540E/1000 a otáčky lze volit přímo z kabiny. Integrovaný přední závěs a přední vývodový hřídel, které jsou stejné jako u 6R a 6M, pak zaručují stoprocentní kompatibilitu s čelními nakladači John Deere. Díky celorámovému podvozku konstrukce lépe odolává namáhání a kroutícím silám a traktor bude klást menší požadavky na zatížení

Podvozek

U řady 6MC je možnost pohonu přední nápravy, anebo pouze pohonu zadní nápravy. Přední náprava je se samosvornou uzávěrkou diferenciálu, zadní s olejem chlazenou uzávěrkou. Odpružení přední nápravy TLS je pak k dispozici pouze pro řadu 6RC s dráhou pružení 100 mm a třemi mazacími místy pro snadnou údržbu.

 

Každodenní údržba

Aby se ještě více vyhovělo požadavkům zákazníka, zjednodušila se o těchto nových řad údržba a servis – všechna místa, která vyžadují pravidelnou údržbu, jsou proto velmi snadno přístupná. Jedná se kontrolu hladiny oleje motoru a převodovky, kontrolu chladiče a vzduchového filtru. Kapota je velmi dobře otevíratelná v úhlu 60 stupňů. S použitím originálních olejů a dílů se pak docílí maximální spolehlivosti.

A JAK SE VYZNAT V NOVÉM ZNAČENÍ?

 

 

PROSPEKT ZDE

Bc. Iva Havlová, marketingový koordinátor STROM PRAHA a.s. - region Východ