Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Dlouhodobý test traktoru John Deere 6210R

Německý časopis PROFI je dlouhodobě jedním z nejlepších zdrojů informací a testů o traktorech. Díky počtu prodávaných kusů, si redaktoři mohou dovolit prezentovat vše, jak chtějí, bez tlaku jednotlivých inzerujících firem.  Upřímně řečeno značka John Deere není u těchto pánů preferovanou značkou a tak každá pochvala potěší dvojnásobně. Kromě klasických traktorových testů  je cca 3x ročně uveřejněn dlouhodobý test. Tedy sledovaný traktor pracuje po určité období standardně u zákazníka a kromě hodnocení a poznatků z reálného nasazení se sledují i servisní zásahy, nebo náklady na údržbu.  John Deere 6210R s převodovkou AutoPowr byl prvním traktorem plnící emisní normu IIIB, který prošel tímto testem, a zde jsou jeho výsledky.

 

John Deere se osvědčil

Za sledované období natočil 2633hodin, v práci se sběracím 39 m3 vozem Bergmann při hodinové spotřebě 23-27litrů, nebo s kejdovačem 18,5m3 značky Briri, s 15m hadicovým aplikátorem, nebo 6-ti řádkovým aplikátorem Kuhn Striger pro Strip-Till, se spotřebou 16-20 l/h. Poslední prací byla orba s pětiradličným pluhem Lemken Juwel 8, zde při spotřebě cca. 30 l/h. Velmi kladně je hodnocen komfort kabiny, snadné ovládání a nastavování funkcí traktoru, parametry výkonu, bezproblémový provoz s filtrem DPF a použití velkých kol rozměru 710/70R42. Ne za zcela bezproblémové je hodnocení provozu za sledované období. Co to znamená? Celkem byl servis potřeba 6x, vždy problém vyřešil rychle a v rámci záruky, tedy zdarma. O jaké závady se jednalo? Dvě se týkaly výfukového potrubí, další dvě přetěsnění, resp. výměny těsnění čelního a zadního okna. Jednou přehrání softwaru ovládání hydraulických stabilizátorů, jednou výměny elektrického zpětného zrcátka, dále problém s LS signálem a také výměna hydraulického válce u čelní hydrauliky.  Tento výsledek nevypadá moc pozitivně, ale musíme vzít v úvahu to, že se jednalo o jeden z prvních strojů modelového roku 2011, tedy krátce po náběhu výroby. Současné modely mají problémy s výfukovým potrubím a těsněním oken vyřešené.  Podstatné je, že se nevyskytly žádné zásadní závady na motoru, převodovce, nápravách, nebo hydraulice.

 

Porovnání s konkurencí

Zcela na jinou rovinu se dostal tento test v momentě, kdy na stole leželo dubnové PROFI se stejným dlouhodobým testem traktoru CASE Puma 200CVX . Tento stroj za sledované období natočil 1852hodin. Práci a spotřebu porovnávat nejde, máte rozdílný výkon, rozdílené nářadí, podmínky a neznáte výkonnost ani rychlost. Počet servisních zásahů 7 a co je k pousmání, z toho dva se týkaly utěsnění, výměny čelního a střešního okna a jeden výfukového potrubí.  Asi stejní dodavatelé? Co trochu překvapí, je výhrada k funkci rychloupínacích háků od italské firmy CBM – John Deere používá německé Walterscheid. Nebo to, že bylo nutné po 1200h respektive 1400 hodinách vyměnit dva rozvaděče vnějších hydraulických okruhů. Prostě detaily tvoří celek.

 

Náklady na údržbu na prvním místě

Nejzajímavější část je srovnání nákladů na údržbu. Připojená tabulka nepotřebuje další komentář a je to jen další potvrzení toho, že činit urychlené závěry může být ošidné! Nebo také to, že již několik let prodejci prezentované nižší náklady na údržbu červených a modrých traktorů nejsou pravdou. Pokud se chcete dobrat skutečného výsledku, nemůžete pracovat jen s intervalem výměny a množstvím náplně. Jde také o filtry, jejich množství a cenu.  Takto by se dalo pokračovat srovnáním intervalu a ceny filtrů kabiny, odlučovače oleje motoru nebo výměny chladicí kapaliny - máme na to od John Deere krásnou velkou tabulku. O její  100% objektivitě se dá pochybovat, ale u této níže uvedené, která je převzata z časopisu PROFI,  jsem klidný.  

Ing. Pavel Fiala, produktový manažer - traktory, čelní nakladače

 

 

John Deere 6210R

Case IH Puma 200 CVX

Motor, výměna oleje a filtru

500hodin, 23,5litru, 230,-Eur

600hodin, 15litru, 279,-Eur

Převodovka a hydraulika, olej a filtr

750h filtr, 1500h olej, 71litru,

837,-Eur

1200h filtr a olej, 84litru,

834,-Eur

Provozní náklady na pracovní hodinu

1,10 Eur/ h s DPH bez práce

1,16 Eur/ h s DPH bez práce