Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Samochodné postřikovače John Deere 5430i

Samochodné postřikovače John Deere 5430i jsou zkonstruovány pro evropské podmínky, zároveň ale přebírají osvědčené prvky z úspěšných amerických samochodů. Vynikají špičkovým vybavením, výkonným motorem, stabilitou, vysokou přepravní i pracovní rychlostí a především inteligentními systémy, které zvyšují efektivitu.

Postřikovače 5430i jsou ze 100% John Deere - všechny komponenty jsou vyráběné v továrnách John Deere a vychází z ověřených komponentů strojů John Deere.

KABINA

Kabina u postřikovačů 5430i je z traktorů 5020. Je velmi dobře odhlučněna a utěsněna, je z ní velmi dobrý výhled ze všech směrů. Ze základní výbavy do ni patří:

  • Klimatizace s aktivním uhlíkovým filtrem
  • AutoTrac a ISOBUS ready konfigurace
  • Multifunkční páka pojezdu z amerických postřikovačů
  • CommandArm z traktorů řady 6030
  • Odpružená sedačka nastavitelná všemi směry
  • Volitelná sedačka spolujezdce
  • Nastavitelný sloupek řízení
  • Elektro-hydraulicky sklápěné palubní schůdky s automatickým zdvihem při rozjetí a sklopením po vypnutí klíčku nebo opuštění sedačky

Osvětlení je silniční, volitelně lze vybavit polním osvětlením, které obsahuje xenonová světla - 2 přední světla na rozích kabiny, 2 zadní na střeše, 4 světla na osvětlení ramen, 2 přední pod silničním osvětlení.

 

MOTOR

Motor John Deere Power Tech se zdvihovým objemem 6,8l v šesti válcích z traktorů řady 7030 Premium, který splňuje emisní normu Tier III. Výkon motoru dle při jmenovitých otáčkách 2100 ot.min-1 dosahuje 158 kW (215 hp), maximální výkon pak 169 kW (230 hp). Palivová nádrž má objem 290 litrů. 

POHON

Nezávislý hydrostatický pohon všech 4 kol s dvěma tandemovými čerpadly a 4 hydromotory kol (60 cm3) umístěné na koncových planetových převodech. Motor-kabina-nádrž-ramena tvoří velmi dobře vyvážený stroj za účelem maximální trakce a minimalizace utužení půdy.

Převodovka má čtyři rychlostní rozsahy řazené plynule pod zatížením:

1.stupeň: 0-15 km/h

2.stupeň: 0-20 km/h

3.stupeň: 0-25 km/h

4.stupeň: 0-40 km/h

PODVOZEK A ODPRUŽENÍ

Podvozek je robustní konstrukce z vysokotažné oceli a je kompletně zakrytován, nedovoluje žádné kroucení a ohýbání, takže je ideální i do konpovitého terénu. Světlá výška stroje je více než 100 cm (v závislosti na použitých pneu), hladký povrch zakrytování je šetrný k plodinám a redukuje poškození. 

Nezávislé pneumatické odpružení všech 4 kol umožňuje aplikaci postřiku až do 25 km/hod a přepravní rychlost do 40 km/hod.  Systém odpružení je navíc plně autimatický:

  • automatické nastavení vzduchových tlumičů při změnách zatížení stroje
  • motorem poháněný kompresor
  • nastavitelné vzduchové tlumiče v rozmezí 20 cmRozsah odpružení (+/- 10 cm)
  • rozsah odpružení je +/- 10 cm - systém udržuje odpružení v centru rozsahu během měnících se hmotnostních poměrů
  • vyrovnávání postřikovače pro zlepšení trakce při postřiku ve svazích

ŘÍZENÍ

  • Řízení dvou kol

  • Řízení čtyř kol – 4.5 m rádius otočení(1.80m rozchod)

  • Krabí mód

Rozchod kol je nastavitelný v rozmezí od 1,8 do 2,85 m a to manuálně, které trvá déle a nebo hydraulicky. Hydraulické nastavení se provádí na displeji GS 2630 a je velmi rychlé a jednoduché.

Brždění zajišťuje primární provozní brzda - hydropohon a sekundární provozní brzdy- kotoučové brzdy na přední nápravě, parkovací brzdy na zadní nápravě aktivované po vypnutí motoru.

POSTŘIKOVÝ SYSTÉM

 

NÁDRŽ

Hlavní nádrž na postřik má objem 4000 l, dno nádrže je strmě vysvahováno kvůli redukci tvorby vln. Horní plnící otvor má průměr 400 mm a je vybaven košovým sítem. Nádrž má digitální indikátor hladiny kapaliny (čitelný na GS3 2630 v kabině) a suchý indikátor hladiny kapaliny s centrálně umístěným plovákem. Míchání je vysokotlaké a je prováděno pomocí 4 hydroinjektorů a elektrickým zapnutím/vypnutím (manuálně a automaticky spouštěné dle množství kapaliny v nádrži). Proplachování zajišťují rotační proplachovací trysky v horní části nádrže. 

Plnění nádrže probíhá přes chemický induktor s objemem 55l, který má kapacitu 200 l/min pro kapaliny a 120 l/min pro granuláty. Pro oplach kanystrů je k dispozici excentrická tryska a kruhový oplach induktoru.

RAMENA

Trojrozměrná ramena jsou vyrobena z vysokotažné oceli, nastavení výšky je elektro-hydraulické v rozmezí od 50 do 250 cm a to prostřednictvím paralelogramového zvedacího mechanismu s dusíkatým tlumičem a transportním zámkem. Skládání a rozkládání ramen je elektrohydraulické s nezávislým skládáním koncových sekcí ramen (levé/pravé). Centrální sekce ramen má vertikální a horizontální odpružení, elektrohydraulické ovládání náklonu ramen. Dlouho životnost a minimum rizik pak zajišťuje třísměrná protinárazová ochrana koncových sekcí ramen, valivá ložiska ve všech spojovacích částech ramen a postřikové vedení z odolné nerez oceli. Uchycení trysek je v pětinásobných držácích trysek, membránový proti-odkapový systém. Záběr ramen od 24 do 36 metrů.

PLATFORMA

  • Automatic plnění
  • Automatické míchání
  • Automatické řízení
  • Automatické řízení výšky a náklonu ramen
  • Automatické zapínání/vypínání sekcí
  • Automatický postřik dle připravených map s variabilním dávkováním
  • Automatická dokumentace
  • Automatický proplach
  • Automatický systém BoomTrac

Na fotografiích můžete vidět naše DEMO postřikovače John Deere 5430i při předvádění u našich zákazníků.

Bc. Iva Havlová, marketingový koordinátor - Region Východ