Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Traktory řady 8R u našich zákazníků

Řada traktorů 8R byla postavena především pro těžké polní práce, díky vyspělé konstrukci a  inovativním technologiím však velmi dobře obstojí i na silnici s těžkými náklady. Přinášíme Vám fotografie ,,Osmeráků“, kteří se prohánějí v regionu Východ. 

Řada kolových traktorů 8R obsahuje pět modelů od výkonu motoru 260 – 360 koní, tři největší modely mohou být v pásové verzi. Prospekty nejen k této řadě NAJDETE ZDE.

 

MOTORY JOHN DEERE POWERTECH PLUS

Šestiválcový motor má objem 9,0 litru, v hlavě každého z válců pracují dva sací a dva výfukové ventily, které zajišťují průchod proudu vzduchu a tím zvyšují točivý moment i při nižších otáčkách.  

Motory splňují emisní normu 3b a toho je dosaženo následujícím způsobem:

1)      Sériové turbodmychadlo

Traktor řady 8R: turbodmychadloČerstvý vzduch je nejdříve nasán do nízkotlakého turbodmychadla (s pevnou geometrií lopatek) a stlačen. Potom jde do vysokotlakého turbodmychadla (s proměnlivou geometrií lopatek) kde je dále stlačován. Potom je vzduch při vysokém tlaku veden do mezichladiče a dál do sacího potrubí motoru. Díky rozdělení plnění mezi dvě turbodmychladla, může každé z nich pracovat se špičkovou účinností při nižším počtu otáček. Tak se omezilo namáhání jednotlivých součástí turbodmychadel a zlepšila spolehlivost.

Sériově zapojená turbodmychadla dodávají vyšší tlak než jediné výkonné turbodmychadlo. To ve výsledku znamená vyšší výkon, nárůst točivého momentu při nižších otáčkách, hospodárnost provozu a lepší provozní vlastnosti ve všech režimech motoru.

2)      EGR: recirkulace a dochlazování výfukových plynů

Systém EGR snižuje nejvyšší teplotu spalování a omezuje tvorbu oxidů dusíku (NOx) prostřednictvím dochlazování a míšením odměřeného množství výfukových plynů s čerstvým nasávaným vzduchem.

 3)      Výfukové filtry 

Traktor řady 8R: samočistící výfukový filtrMotory v řadě 8R využívají katalyzátorového výfukového fi ltru, obsahujícího dieselového oxidačního katalyzátoru (DOC) a fi ltru pevných částic (DPF). Katalyzátor DOC reaguje s výfukovými plyny, tak snižuje uhlovodíky a část pevných částic (PM). Navazující filtr pevných částic DPF zachycuje a jímá
zbylé pevné částice. Zachycené částice jsou uvnitř DPF spalovány v rámci nepřetržitého čištění nazývaného pasivní. Pasivní čištění probíhá během běžných provozních podmínek, za kterých teplo ve filtru spouští oxidaci zachycených pevných částic.

PŘEVODOVKY PRO ŘADU 8R

1)      Převodovka PowerShift

Traktor řady 8R: Převodovka PowerShift Osvědčené převodovky PowerShift známe již ze starších řad  80x0, které ve své době platily za ty největší polní siláky.  Od té doby samozřejmě proběhly na těchto převodovkách inovace, ale stále jsou to spolehlivé a snadno ovladatelné převodovky vhodné především na polní práce.

V nových řadách 8R má PowerShift automatiku řazení, přepravní rychlost 42 km/h a velmi lehce se vyrovnává s náhlými nárůsty zatížení.

 2)      Převodovka AutoPower

 Traktor řady 8R: ovládání AutoPowrPlynulá automatická převodovka AutoPower nabízí komfort řazení a hospodárnost provozu v rychlostech do 42 km/h, kdy se osluha nemusí starat o výběr převodového stupně. Díky režimu AutoMod, který automaticky seřídí převodovku dle aktuálního nasazení (zapnutý vývodový hřídell, lehčí/těžké polní práce, doprava, práce s hydraulikou...), se pak nemusí bát ani o výkonnost a spotřebu.

Převodovka dále umožňuje nastavení nejvyšší pojezdové rychlosti otočným ovladačem o pravé ruky.

 

 ŘÍZENÍ ACTIVECOMMANDTraktor řady 8R: relaxujte v kabině nové 8R

 Modely řady 8R lze vybavit exklusivním řízením ActiveCommand Steering, které snižuje namáhavost řízení a přízpůsobuje ho aktuálním podmínkám. Automaticky upravuje natočení kol podle bočního zrychlení, lépe tedy drží stopu. Při nižších rychlostech systém upravuje odpor volantu.Tento systém získal zlatou medaily za nejlepší inovaci na veletrhu Agritechnica. 

 

PODVOZEK

 Odpružená přední náprava ILS s dráhou pružení +/- 125 mm, 100% uzávěr diferenciálu a zadní kotoučové brzdy, které jsou chlazené olejem. Volitelné jsou navíc i brzdy přední nápravy a to jak s převodovkou AutoPower, tak PowerShift. Traktor lze samozřejmě vybavit i kompletním vzduchovým brzdovým systémem.

Aby bylo dosaženo nejvyššího výkonnu, je nutné zvolit i správné závaží – menší při práci s vývodovým hřídel, větší při tahových pracích. John Deere nabízí i vyjímatelné závaží do zadních kol. Neméně důležité jsou také pneumatiky a jejich tlak – při použití největšího povoleného rozměru pneumatik s nejnižším doporučeným tlakem získáte velkou styčnou plochu, minimalizujete tlak na půdu a maximalizujete záběr kol. Vždy je nutné optimalizovat všechny tyto faktory s druhem připojeného nářadí a druhem práce.

 

HYDRAULIKA

Traktor řady 8R: flexibilní hydraulika pro každé nářadíTraktory řady 8R mají uzavřený hydraulický systém s kompenzací tlaku a průtoku. Standardní hydraulické čerpadlo s objemem 63 m3 dodává až 166,5 litru za minutu, u větších modelů má čerpadlo objem 85 cm3 a dodává 227 litrů za minutu.Všechny časy a objemy průtoku může obsluha sledovat na displeji GreenStar 3. V základu má traktor 4 elektronicky ovládané vnější okruhy, Powerbeyond a beztlakou zpátečku.

 

 

KABINA A OSVĚTLENÍTraktor řady 8R: Konzola CommandArm

Nová kabina CommandView II ve specifikaci Deluxe nabízí automatickou  klimatizaci, vzduchem odpruženou sedačku, sedačka spolujezdce, rádio a Command Center s barevným dotykovým displejem 7“ pro ovládání všech funkcí. Kabinu lze vybavit prémiovou sedačkou ActiveSeat, která zachytává až 90% vertikálních pohybů traktoru.

Osvětlení zajišťuje viditelnost v úhlu 360 díky 26 světel integrovaných vpředu, vzadu i z boku kabiny, světlomety lze ovládat pomocí jednotky CommandCenter.

 

Na fotografiích mužete vidět traktory 8R, které jsou v provozu na Kolínsku, Kutnohorsku, Čáslavsku a Havlíčkobrodsku.